Mededeling

Collapse
No announcement yet.

{HOW TO} Leder schoonmaken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
    Sinds ik lederen zetels heb, hebben deze al de nodige verzorging en behandelingen gehad maar toch begint er een blauwe schijn (jeans) op de bestuurderszetel te komen. Iemand een idee waarmee ik dit kan weg krijgen zonder al te drastisch te werk te moeten gaan?
    Jeansbroeken kopen in hetzelfde kleur als uw zetels...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      Stuur toch zuiver gekregen met stoom

Wel klein probleempje aan't vormen op passagierszetel heb ik gemerkt, begint hééél lichtjes een blauwe schijn te krijgen (moet je echt met je neus erop zitten om het te zien)...
      Dat is er dus langs geen kanten vanaf te krijgen

Het rare is dat ik nochtans ook vaak jeans draag op de bestuurderszetel en daar is niets te zien
      Tzelfde hiero

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
        Jeansbroeken kopen in hetzelfde kleur als uw zetels...
        Tzelfde hiero
        Toeval wil dat ik momenteel een grijze jeans aan heb.

Comment

Toeval wil dat ik momenteel een grijze jeans aan heb.
          Oew! En wat nog?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
            Oew! En wat nog?
            Het gaat hier wel over 'hoe lederen zetels schoonmaken'.

Comment

Het gaat hier wel over 'hoe lederen zetels schoonmaken'.
              Ge gaat ons toch niet zeggen dat we een nieuw topic moeten openen om te weten welke kleren je aan hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                Ge gaat ons toch niet zeggen dat we een nieuw topic moeten openen om te weten welke kleren je aan hebt.
                Zeg niet te gauw, 't is weer een vrouw... alhoewel...

Comment

ik heb altijd het beste resultaat met heet water en een scheut azijn
                  en daarna voeden
                  het verschil is enorm

Comment

ik heb voor de eerste maal Mequiar"s Gold Class Leather en Conditioner gebruikt.

Best is wel om de flacon een tijdje op de verwarming te zetten om het product 'vloeibaarder' te maken wat het aanbrengen vergemakkelijkt.

Ruikt lekker.

Comment

Ik voed maandelijks mijn lederen zetels met Einszett 'Lederpfege'. Aangename geur. Een andere favoriet is Gliptone.
                      Lederen zetels kan je wel restoreren. Het is niet gemakkelijk maar het kan :

Mijn tip bij het verzorgen van lederen zetels :
                      Plaats, voor het aanbrengen van het voedend product, de wagen in de zon of zet de verwarming gedurende 15 minuten op maximum. De warmte doet de poriën van het leder opengaan zodat het product diep kan binnendringen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chutney Bekijk Berichten
                        Plaats, voor het aanbrengen van het voedend product, de wagen in de zon of zet de verwarming gedurende 15 minuten op maximum. De warmte doet de poriën van het leder opengaan zodat het product diep kan binnendringen.
                        Wist ik nog niet, bedankt voor de tip!

Comment

Kan je alle vlekken uit leder verwijderen ?

Het gaat om vlekken van een bruinlederen ceintuur die is afgegaan op een ivoorkleurig lederen interieur. Ze zitten al minstens 2-3 jaar in het leder gedrongen ...
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Bij ons was dat ook, van een zwarte zelfs!

Geen idee hoe ik het er heb uitgekregen

Sorry!

Comment

Tegenwoordig worden veel lederen zetels beschermd met een vinyl laag. Indien de kleur in die laag zit is er nog hoop. Dan zou je het kunnen weghalen met Meguiar's #39. Wel eerst op een niet zichtbare plaats uitproberen.
                              Anders denk ik dat het hopeloos is.

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                              Kan je alle vlekken uit leder verwijderen ?

Het gaat om vlekken van een bruinlederen ceintuur die is afgegaan op een ivoorkleurig lederen interieur. Ze zitten al minstens 2-3 jaar in het leder gedrongen ...
                              Last edited by ; 13/05/2007, 14:09.

Comment

Volgens de merkverdeler is het verwijderen onmogelijk ... spijtig
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Stuur toch zuiver gekregen met stoom
                                  Ja goed zo, idioot, nu 2 jaar later begint het beige af te gaan

Is het eigenlijk mogelijk dat beige leder gewoon zijn kleur verliest?
                                  Het lijkt op vuiligheid dat loskomt, maar hoe harder je wrijft hoe zwarter alles begint te worden tot op het punt dat ik doorheb dat ik gewoon de kleur heb afgewreven

Comment

Is het eigenlijk mogelijk dat beige leder gewoon zijn kleur verliest?
                                    Ja, die kleur kan weggaan.
                                    Wil ik je 's een foto nemen van de onderrug van de bestuurderszetel van de W211 FL van mijn vader ?
                                    Dat ziet er ook niet meer bepaald koosjer uit, na 50k km al.
                                    Het lijkt op vuiligheid dat loskomt, maar hoe harder je wrijft hoe zwarter alles begint te worden tot op het punt dat ik doorheb dat ik gewoon de kleur heb afgewreven
                                    Bij ons is 't eerder bruinrood i.p.v. zwart, dit terzijde.
                                    't Stuur is wel nog helemaal in orde hier.
                                    Life's too short. Not to. Live it.
                                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

ik zie/lees altijd maar over een nagelborsteltje voor leder te behandelen... maar hoe gebruik je dat dan juist?
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                        Ja, die kleur kan weggaan.
                                        Wil ik je 's een foto nemen van de onderrug van de bestuurderszetel van de W211 FL van mijn vader ?
                                        Dat ziet er ook niet meer bepaald koosjer uit, na 50k km al.
                                        Bij ons is 't eerder bruinrood i.p.v. zwart, dit terzijde.
                                        't Stuur is wel nog helemaal in orde hier.
                                        De zetels zijn bij ons nog perfect, na 5 jaar en... 56.000km

Het stuur daarentegen
                                        Kwaliteit van mijn kloten op die kar ja, het goedkope twin leder is sterker dan het echte leder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                          ik zie/lees altijd maar over een nagelborsteltje voor leder te behandelen... maar hoe gebruik je dat dan juist?
                                          Gewoon in combinatie met een lederreiniger "schrobben"

Het enige waar je van moet oppassen zijn de naden. Die kan je beschadigen met het borsteltje, daar om enkel op de vlakke stukken gebruiken.
                                          Ga ook niet schrobben met alle macht, maar lichtjes met lichte druk. Normaalgezien heb je meteen resultaat en komt het vuil uit de nerven.

Daarna afvegen met een doekje

Comment

Working...
                                          X